نقطه جوش خشک ERBP
روغن ترمز به دلیل وجود هیدروکسید به خوبی رطوبت محیط را جذب خود میکند. اگر روغن ترمز را بعد از تولید و بدون برخورد با رطوبت ، گرما بدهند، در دمایی مطابق با دمای نقطه جوش خشک شروع به جوشیدن میکند. این دما مشخص میکند که اگر در سیستم ترمز یک خودرو دمای روغن ترمز به این حد برسد روغن ترمز تبخیر شده و حبابهای بخار روغن موجب از کار افتادن سیستم میشود.
نقطه جوش مرطوب WET EBRP
روغن را در محلی مرطوب گذاشته تا به اندازه ممکن رطوبت جذب کند (حدود ۵ درصد). سپس بار دیگر نقطه شروع جوشیدن را مورد بررسی قرار میدهند . این دما بیان میکند که یک روغن ترمز کهنه و یا سیستم غیر آب بند در خودرو تا چه دمایی میتواند حرارت را پیش از تولید حباب تحمل کند.
ویسکوزیته
یکی از نکات مهم در روغن ترمز ویسکوزیته یا چگالی در دمای پایین می باشد. این بدین معنی می باشد که در دمای ۴۰- درجه سانتیگراد در زمان فعال شدن سیستم ترمز نباید ویسکوزیته روغن ترمز بیش از حد بالا می باشد . باید بلافاصله و در نهایت ایمنی واکنش نشان دهد. به عنوان مثال روغن موتور دارای ویسکوزیته بالایی می باشد و به همین علت در دماهای پایین سرعت جریان یافتن آن کم می باشد.
سطح اسیدیPH:
سطح اسیدی روغن ترمز باید بین ۷ تا ۱۱ باشد تا از خوردگی در سطح فلز و اورینگ های لاستیکی جلوگیری شود.
مشخصات روغن ترمزDOT3 وDOT 4و DOT5.1 مطابق استاندارد FMVSS116 در جدول زیر آمده است