داتسون 240Z یکی از ریسکهای کمپانی نیسان در بازار امریکا بود. در دهه ۷۰ میلادی، بسیاری از خودروهای ژاپنی که به امریکا وارد میشد، شامل کشندههای سبک و خودروهای با صرفه اقتصادی بود و معرفی 240Z در آن، برخلاف سیاستهای جاری داتسون بود. امّا در عینحال، این خودروی اسپورتی زیبا که قرار بود با برند «فیرلیدی» به بازار بیاید، به سرعت مورد استقبال رانندگان امریکایی قرار گرفت.نیسان / داتسون لی که خودروی فیرلیدی Z در ژاپن کاملاً شناخته شده بود، کمپانی نیسان، نمونه خودروهای داتسون اسپورتی جدید خود را به شاخه ایالات متحده نیسان فرستاد. رئیس بخش ایالات متحده نیسان، یوکوتا تاکایاما که به لقب «مستر کِی» مشهور بود، با این نام، زیاد موافق نبود و تنها چند روز قبل از ورود فیرلیدی به نمایشگاهها، نام آن تغییر یافت. برچسبی با معنای «خانم زیبا» چیزی نبود که مستر کی اجازه چسبیدن آن را به خودروهای خود بدهد و بر این اساس، برچسب سادهتر 240Z با عنوان Legacy به معنای «میراث» جایگزین آن شد. امروزه، حتی تصور اینکه رانندگان اهل امریکا، به دنبال یک خودروی اسپورت با نام «فیرلیدی» باشند نیز مشکل است.
دوج زیپ (Zipp)
زمانی که دوج در سال ۲۰۱۳، خودروی کامپکت جدید خود را بر اساس پلتفرم فیات با نام «دارت» عرضه کرد، کاملاً به گذشتهی خود اطمینان داشت و ارتباط مناسبی با آن برقرار کرده بود. مدل دوج دارت، اولین بار بین سالهای ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۶ تولید میشد. البته برخی خودروهای مکزیکی کرایسلر در دهه ۸۰ میلادی نیز از نام دارت استفاده میکردند.
با اینحال، وقتی اولین بار دوج دارت میخواست به بازار وارد شود، خودروسازان کرایسلر، وسواس عجیبی در انتخاب نام آن به خرج دادند. در حالی که این خودرو در حال توسعه مراحل طراحی خود در کمپانی کرایسلر بود، مسئولان کرایسلر اعتقاد داشتند که این خودرو باید با نام زیپ عرضه شود. عنوان زیپ پس از مطالعاتی که در بازار انجام گرفته بود و سادگی استفاده از آن، انتخاب شده بود. امّا عنوان خودروهایی مانند فورد ادسل (Edsel) نیز با مطالعات گسترده بازار انجام شده بود. در نهایت، عنوان دوج دارت برای این خودرو انتخاب شد و بیشترین سهم را در این میان، حرف D در اول نام Dart داشت.
شورولت پنتر (Panther)
برای رقابت با فورد موستانگ، خودرویی که در میانههای دهه ۶۰ میلادی به موفقیت بینظیر دست یافته بود، بخشهای شورولت و پونتیاک از جنرال موتورز نیز دست به دست هم دادند تا خودروی دو در خود را برای رانندههای جوان آماده کنند.
شورولت، چند ماه قبل از عرضه این خودرو، از آن با نام پنتر (یوزپلنگ) یاد کرد. امّا در یک حرکت زیرکانه و اقتصادی، در کنفرانس خبری خود، خبر از ملاقات خود با «جامعه ریشهکن کردن حضور یوزپلنگها در دنیای اتومبیلها»، SEPAW، داد. در نهایت، این کنفرانس خبری که در سال ۱۹۶۶ برگزار شد، مدل کامارو را معرفی کرد. البته با اینکه شورولت پنتر، هیچگاه به خط تولید خودروسازی وارد نشد، امّا گروه تیونینگ SLP در تعداد محدودی از کامارو، از طراحیهای پنتر استفاده کرده است.
پورشه ۹۰۱
پنجاه سال از تولد پورشه ۹۱۱ میگذرد و این خودرو، در واقع، داستانی هیجانانگیزی از یک خودروی اسپورت کلاسیک است. طراحان این خودروی اسپورت آلمانی، نام مدل جدید خود را ۹۰۱ گذاشتند و سال ۱۹۶۳، نمایشگاه بینالمللی اتومبیل فرانکفورت، جایی بود که پورشه ۹۰۱، توجه بسیاری را برانگیخت. با وجود واکنشهای مثبتی که به مدل جدید پورشه نشان داده شد، این موضوع به مذاق پژو، خودروساز فرانسوی، خوش نیامد و با کمال تعجب، اعلام کرد که امتیاز برندی که در آن عدد سه رقمی با رقم میانی «صفر» باشد، متعلق به پژو است.
.
انواع خودرو تمامی : پراید . پژو . مزدا ۳۲۳ . ماکسیما . ال ۹۰ . تیبا و............(ام ال )
شما میتوانید از طریق به ایدی mlautoparts یا در اینستاگرام به digi_ghate , mlcommercical ما را دنبال کنید